خرید دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی | سفیر آزما کیان مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خرید دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی

خرید دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی

خرید دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی

خرید دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی :

دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی چیست؟

دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی از جمله وسایلی است که توسط امواج مافوق صوت (امواجی که محدوده شنوایی آن ها از ۴۰ کیلو هرتز شروع می شود و حتی ممکن است تا چندین مگا هرتز نیز برسد.) برای شستشو و تمیز نمودن اشیا بکار برده می شود.

کاربرد التراسونیک آزمایشگاهی

التراسونیک به معنای امواج مافوق صوت می باشد که عموما در زمینه های مختلف و بسیاری کاربرد دارند. موضوعاتی چون

  • تمیز کردن ظروف آزمایشگاهی

شست وشوی قطعات آزمایشگاهی یکی از مهم ترین کاربرد دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی می باشد که قادر است با غوطه ور کردن قطعات و به ارتعاش درآوردن مایع درون محفظه، باعث تمیز کردن ظروف شود.

  • جوشکاری

از دیگر کاربرد این دستگاه اتصال و جوشکاری توسط امواج فراصوت می باشد. در واقع این دستگاه می تواند با کمک ارتعاشات، قطعات را به یکدیگر متصل و جوش دهد.

  • پزشکی

در پزشکی نیز از چاقوی التراسونیک به منظور جرم گیری و عصب کشی دندان، تخریب سلول بدخیم، عمل آب مروارید چشم، برداشتن چربی و بافت های مرده، شکستن سنگ کلیه و… استفاده می شود.

  • همگن کردن مواد

برای همگن کردن محلول هایی که توسط همزن مکانیکی امکان پذیر نمی باشد از هموژنایزر اولتراسونیک برای یکنواختی و همگن کردن مواد استفاده می شود.

همچنین التراسونیک و دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی در مواردی دیگری چون لیزر، سنجش فاصله، عمق مخزن، تعیین فشار خون بیماران و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

حمام التراسونیک چیست؟

دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی یا حمام التراسونیک یک دستگاه تمیز کننده التراسونیک می باشد که توسط امواج مافوق صوتی التراسونیک می تواند آلودگی و ذرات چربی را از روی سطوح اجسام بزداید.

این مطلب را از دست ندهید :
ساخت ژل آتش زا | در کمتر از 5 دقیقه یک بمب آتش زا دستی بسازید؟!

کاربرد حمام التراسونیک

حمام التراسونیک یا تمیز کننده التراسونیک یکی از بهترین و جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی مناسب جهت تمیز کردن و حذف تمامی آلاینده های از روی اشیا می باشد.

این حمام ضمن شست وشوی قطعات، می تواند برای ضدعفونی کردن، پخش و یکنواخت کردن محلول ها،هموژنایزر، دگاز کردن HPLC و انژکتورشویی نیز بکار برده شود.

اجزای حمام التراسونیک

دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی شامل ۳ بخش زیر می شود:

  • محفظه
  • منبع تغذیه
  • پیزو الکتریک (ترانسدیوسر)

که این دستگاه برای شروع بکار، در ابتدا سیگنال های ورودی از منبع تغذیه را به پیزوالکتریک می فرستد و باعث ایجاد ارتعاش می شود و سپس این ارتعاش با متصل شدن به محفظه، مایع درون محفظه را نیز مرتعش و پدیده کاویتاسیون را نیز ایجاد می کند و در نهایت باعث تمیز کردن کردن قطعات و ظروف می شود.

حس گرهای دستگاه التراسونیک

به جهت استفاده از امواج مافوق صوت در دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی، این حمام دارای حسگر های صنعتی و غیر صنعتی می باشد که با توجه به محدوده فرکانسی این دستگاه بکار برده می شوند که معمولا از حسگرهای التراسونیک صنعتی در محدوده فرکانسی مگاهرتز و از حسگر های التراسونیک غیر صنعتی در محدوه فرکانس ۴۰ کیلو هرتز استفاده می کنند.

در واقع هر کدام از این حسگرها دارای یک فرستنده و گیرنده می باشد که با ارسال امواج از بخش فرستنده و برخورد آن با یک مانع و بازگشت آن به قسمت گیرنده، می تواند اطلاعاتی درباره سرعت، عمق و نوع مانع را ارائه دهد.

نحوه کار حمام التراسونیک

درواقع در این حمام التراسونیک، قطعات و ظروف مورد نظر درون یک مخزن فلزی پر شده از مایع (که معمولا آب می باشد) شناور می شوند و سپس با به ارتعاش در آمدن مایع داخل محفظه توسط فرکانس بالا (شدت زیاد)، تمیز و از آلودگی دور می شوند.

این مطلب را از دست ندهید :
تهیه آب اکسیژنه از طریق الکترولیز + آموزش

لازم به ذکر است که این امواج مافوق صوت (فراصوت) در صورت استفاده بطور پیوسته و بدون حرکت و چرخش در یک بافت، باعث سوختگی می شود. همچنین در صورت استفاده طولانی مدت از امواج التراسونیک و با شدت بالا در زمینه آزمایشات DNA، می تواند باعث پارگی کروموزومی شود؛ پس باید توجه کرد که در هنگام کار با امواج التراسونیک و دستگاه های مربوطه مطابق با دستور العمل های ذکر شده بر روی کاتالوگ عمل نمایید تا از تمامی خطرات احتمالی در امان باشید.

فروش دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی

چنان چه قصد خرید انواع لوازم آزمایشگاهی را دارید می توانید با مراجعه به سایت شرکت سفیر آزما کیان، یکی از بزرگ ترین مراکز فروش تجهیزات آزمایشگاهی، ضمن خرید وسایل مورد نیاز خود از خدمات پس از فروش این شرکت بهره مند شوید.

 

سفیر آزما کیان، شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی از برترین برند های دنیا

با تشکر مجله دانش شیمی و تیم پایان نامه من

مشاوره، سفارش و فروش 24 ساعته  : 09357007743

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *