خرید تری سدیم فسفات صنعتی | فروش تری سدیم فسفات | سفیر آزما کیان مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خرید تری سدیم فسفات صنعتی | فروش تری سدیم فسفات

خرید تری سدیم فسفات صنعتی | فروش تری سدیم فسفات

خرید تری سدیم فسفات صنعتی

خرید تری سدیم فسفات صنعتی | فروش تری سدیم فسفات :

آشنایی با تری سدیم فسفات و انواع آن

تری سدیم فسفات ماده ایست که دارای دو نوع صنعتی و خوراکی می باشد. نوع خوراکی آن به شکل پودر سفید صدفی است و همچنین خلوص این ماده برای مصارف خوراکی و بهداشتی بسیار مناسب است. در ضمن از این ماده به عنوان نگهدارنده ای برای مواد غذایی و گوشت و کنسرو ها استفاده می کنند.
خوب است بدانید که در جهان، ماده تری سدیم فسفات را به عنوان یک افزودنی غذایی مناسب می شناسند.

همچنین این محصول به شکل هیدراته نیز رایج می باشد که قادر است تا 12 مولکول آب جذب کند. نوع صنعتی تری سدیم فسفات برای تصفیه آب، صنعت تولید پودر های لباسشویی و دیگ های بخار کارایی قابل توجهی دارد.

بررسی ایمنی تری سدیم فسفات

بنا به گفته های سازمان ملی غذا و دارو، این ماده از ایمنی لازم برخوردار است و در جهت تولید محصولاتی همچون پودر های لباسشویی و مایع ظرف شویی کارایی دارد. البته برخی گفته ها گویای آن هستند که تری سدیم فسفات برای محیط زیست ضرری ندارد و استفاده از آن بلا مانع است.

ماجرای فسفات ها و صنایع غذایی:

فسفات ها از افزودنی های رایج صنایع غذایی هستند و شهرت زیادی دارد. شما می توانید این ماده را در محصولات غذایی ای چون نوشیدنی ها، پنیر، مرغ و گوشت های بسته بندی بیابید. استفاده از این ماده در یک محصول غذایی موجب اسیدیته شدن آن می شود. این ماده از خاصیت پایدار کنندگی، امولسیفایری و آنتی کیکینگ نیز برخوردار است.
توجه داشت که این ماده اگر به تن ماهی ها اضافه شود، مانعی برای تشکیل بلور (استروویت) خواهد بود.
در پایان اضافه می کنیم که این ماده شیمیایی را سازمان غذا و داروی امریکا ایمن تشخیص داده است. البته مشروط به استفاده در غلظت مجاز. همچنین سازمان های CDC و EPA در مورد این ماده هشدار هایی داده اند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
مصرف تری سدیم فسفات در اروپا نیز رواج بسیاری پیدا کرده است و حتی از این ماده به صورت گسترده ای در تهیه و تولید مکمل های ورزشی استفاده می کنند.

این مطلب را از دست ندهید :
چه عواملی باعث کاهش قند خون میشود

کاربرد تری سدیم فسفات در صنایع غذایی

می توان گفت که قسمت بسیاری از بازار فروش تری سدیم فسفات را صنایع غذایی به خودش اختصاص داده است. این محصول، با گرید خوراکی E399 می باشد. معمولا اینگونه است که هر محصولی که به فریز شدن نیاز دارد، در آن تری سدیم فسفات استفاده می کنند.

چرا تری سدیم فسفات در محصولات غذایی استفاده زیادی دارد؟!

 زیرا باعث کاهش اسیدیته ماده غذایی می شود و بافت نانها، کیک و گوشت ها را بهبود می بخشد.
موثر در تخمیر است و باعث افزایش رشد خمیر و تثبیت شکل آن می شود و به همین دلیل است که کارایی ویژه و محبوبی در تولید کلوچه، کیک و نان ها دارد. اگر آنرا به محصول گوشتی و دریایی بزنید، رطوبت آنرا حفظ می کند و از خرابی و فساد آن نیز پیشگیری می کند.
تنظیم میزان PH محصول غذایی.
باعث اسموتی تر شدن نوشیدنی ها می شود و از همین رو، در تولید انواع نوشیدنی ها استفاده می شود.

 یکی از نکات قابل تامل آن است که بدن انسان فسفر طبیعی را 60 تا 40 درصد می تواند جذب کند که به عنوان نمونه، این نوع فسفر، در ماست وجود دارد و این در حالی است که بدن ما فسفر معدنی را 100 درصد جذب میکند که یک ماده شیمیایی است.
بنابراین مضرات این ماده برای بدن، کاملا واضح است.

تری سدیم فسفات و کاربرد پاک کنندگی آن

 اگر دستی در نجاری و نقاشی ساختمان داشته باشید، قطعا با تری سدیم فسفات آشنایی دارید. این ماده شیمیایی پیش از شروع نقاشی دیوار، به عنوان پاک کننده صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده به علت آنکه شدیدا قلیایی است، در میان مواد پاک کننده شناخته می شود و برای تمییز کردن سنگ، آجر، چوب و سیمان به کار می رود، البته به شرط اینکه رنگ نخورده باشند، چون رنگ آنها را خراب میکند. همچنین قادر به پاک کنندگی لکه ها، کپک و چربی ها نیز میباشد.

این مطلب را از دست ندهید :
شرایط نگهداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه چیست ؟

اما قسمت عجیب ماجرا آن جاست که سازمان غذا و داروی آمریکا سلامت خوراکی آنرا تایید کرده و در تولید محصولات صبحانه و به طور کلی خوراکی مورد استفاده قرار میگیرد. می توانید برای اطمینان به مواد استفاده شده در صبحانه هایی که از غلاتی مثل ذرت و گندم و … تهیه شده اند نگاهی بیندازید.

 این ماده در فضایی که اکسیژن وجود داشته باشد خاصیت ضد خورندگی دارد. برای محافظت از فلزها، می توان از این ماده استفاده کرد. تری سدیم فسفات باعث ایجاد یک لایه بر روی فلز میشود که از آن در برابر خورنده ها محافظت میکند.

در تولید محصولات زیر از تری سدیم فسفات استفاده میشود:

گوشت های فرآوری شده

پنیرهای فرآوری شده

محصولات سفید کننده

مرغ

سوپ های کنسروی

کیک های صنعتی

خمیر دندان (کودکان و بزرگسالان)

دهانشویه

رنگ مو

روش نگهداری تری سدیم فسفات

محیطی که خنک و خشک باشد و دارای یک تهویه باشد مناسب است. در ضمن سعی کنید به هیچ وجه این ماده را در نزدیکی رطوبت قرار ندهید.

از آنجایی که ph این ماده بالاست، بعد از حمل و نقل آن، دستانتان را بخوبی بشویید.

سفیر آزما کیان، شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی از برترین برند های دنیا

با تشکر مجله دانش شیمی و تیم پایان نامه من

با ما در تماس باشید : 09357007743

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *