خرید اسید آسکوربیک | فروش خرید اسید آسکوربیک | سفیر آزما کیان مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خرید اسید آسکوربیک | فروش خرید اسید آسکوربیک

خرید اسید آسکوربیک | فروش خرید اسید آسکوربیک

خرید اسید آسکوربیک

خرید اسید آسکوربیک | فروش خرید اسید آسکوربیک

اسید آسکوربیک چیست:

اسید آسکوربیک در حقیقت نام شیمیایی ویتامین c می باشد و دارای ترکیب آلی طبیعی است که به علت خواص آنتی اکسیدانی ای که دارد بسیار مفید است. این ماده حل شونده در آب است و به حرارت حساسیت دارد و به قدری مهم است که یکی از نیاز های غذایی ضروری بدن محسوب می شود و در صورت کمبود آن، بدن ما دچار بیماری خطرناک آسکوربوت می شود.

این ماده به علت خواص آنتی اکسیدانی اش، باعث محافظت از سلول ها در برابر مواد شیمیایی ای که DNA را تهدید می کنند می شود. همچنین بدن ما برای ترمیم زخم ها و رشد طبیعی بافت هایش به این ماده نیازمند است.

بنا به گفته موسسه ملی بهداشت: خانم ها باید روزانه 75 میلی گرم و آقایان 90 میلی گرم مصرف ویتامین ث داشته باشند. در ضمن کسانی که سیگاری هستند، روزانه 35 میلی گرم بیشتر از این میزان نیاز دارند.

اسیدسیتریک چیست؟

اسید سیتریک هم ماده ای است که از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است ولی بر خلاف اسید سیتریک یک ماده ضروری برای سلامتی بدن و یا یک ویتامین مفید محسوب نمی شود. اما تاثیری که اسید سیتریک بر روی سلامتی بدن دارد آن است که به عنوان یک بافر اسید عمل می کند و باعث تنظیم شدن اسیدیته در بدن می شود.

جالب است بدانید که اسید سیتریک برای اولین دفعه از عصاره لیمو به دست آمد. بعد از این اکتشاف، مشخص شد که منشا به وجود آمدن این ماده، قارچ آسپرژیلوس نیگر ( Aspergillus niger) است که در زمان تغدیه از مواد قندی اسید سیتریک تولید می شود و بدین ترتیب روش تهیه این ماده شیمیایی مشخص شد.

کاربرد های اسید سیتریک:

همانطور که متوجه شدید این ماده دارای طعم ترشی است و خاصیت اسیدی هم دارد لذا از آن به عنوان یک طعم دهنده قوی استفاده می شود. همچنین اسید سیتریک یکی از دشمنان سر سخت ویروس ها و باکتری ها محسوب می شود که می توان یک محیط را با آن ضد عفونی کرد. در ضمن تثبیت دارو ها هم یکی از کارایی های دیگر این ماده است.

طعم های متفاوت اسید سیتریک و اسید آسکوربیک

یکی از جایگاه های استفاده و کاربرد اسید سیتریک و اسید آسکوربیک، در پردازش مواد غذایی می باشد و این وجه اشتراک آنان است ولی عطر و طعم آنها متفاوت است لذا یکی از مهم ترین تفاوت اسید سیتریک و اسید آسکوربیک به طعم آنها مربوط می شود. اسید سیتریک دارای طعم و مزه ای تر و ترش است ولی اسید آسکوربیک از طعمی تلخ و اسیدی برخوردار است. به همین دلیل است که معمولا اسید سیتریک بر خلاف اسید آسکوربیک، در مواد غذایی کاربرد زیادی دارد و در محصولات غذایی ای همچون؛ نوشیدنی های مختلف خصوصا نوشابه ها، آب نبات ها، دسر ها و حتی دارو ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب را از دست ندهید :
CAS Number مواد شیمیایی | تفاوت CAS No و Cat No | شماره رجیستری CAS Number

خطرات اسیتریک سیتریک مصنوعی

اسید سیتریک هایی که به طور مصنوعی تولید شده اند مورد تایید سازمان بهداشت هستند ولی باید بدانید که این تایید نه تنها تضمین صد در صدی ایمنی این ماده را نمی کند، بلکه حتی گزارشاتی وجود دارد مبنی بر آنکه این ماده باعث واکنش های آلرژیک و برخی بیماری ها شده است، در ضمن توجه داشته باشید که این واکنش های آلرژیک و بیماری ها بر اثر مصرف اسید سیتریک طبیعی دیده نشده است.البته ضرر های اسید سیتریک مصنوعی هنوز به اثبات علمی نرسیده است.

تفاوت اسید سیتریک و اسید آسکوربیک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی

اسید سیتریک و آسکوربیک هر دوی این 2 ماده از خواص آنتی اکسیدانی برخوردارند و به همین علت می توانند در فرآیند تولید و ذخیره سازی مواد غذایی، باعث نابودی اکسیژن شوند و حفظ تنوع و طعم غذا را به همراه دارند.

تفاوت اسید سیتریک و اسید آسکوربیک در کاربرد آنها به عنوان نگهدارنده هم مشخص می شود چراکه ماده نگهدارنده ای که در بین تولید کنندگان محبوب است و معمولا از آن استفاده می شود اسید سیتریک است (و نه اسید آسکوربیک) زیرا قیمت ارزان تری دارد و در مقادیر تجاری بزرگ به راحتی قابل دسترسی است. در ضمن اسید سیتریک باعث کاهش یافتن PH غذا ها می شود که در نتیجه از رشد باکتری و میکروب ها جلوگیری می کند.

البته اینکه از اسید آسکوربیک به عنوان یک نگهدارنده استفاده کمتری می شود، دلیل بر ضعیف بودن آن نیست و این ماده برای حفاظت از رنگ طبیعی غذا ها، مخصوصا سبزیجات و میوه ها. همچنین برای نگهداری از گوشت هایی که برش خورده اند و در معرض باد و قهوه ای شدن هستند هم مناسب است.






















































































































برای خرید و استعلام قیمت مواد شیمیایی با همکاران ما تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید :
ظروف شیشه ای پرکاربرد در آزمایشگاه + معرفی و راهنما

سفیر آزما کیان، شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی از برترین برند های دنیا

با تشکر مجله دانش شیمی و تیم پایان نامه من

با ما در تماس باشید : 09357007743

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *