اسید سیتریک چیست | خرید اسید سیتریک آزمایشگاهی | سفیر آزما کیان مواد شیمیایی آزمایشگاهی

اسید سیتریک چیست | خرید اسید سیتریک آزمایشگاهی

اسید سیتریک چیست | خرید اسید سیتریک آزمایشگاهی

اسید سیتریک چیست

اسید سیتریک چیست | خرید اسید سیتریک آزمایشگاهی :

این ماده شیمیایی یک ترکیب آلی است که معمولا از چربی گیاهان و حیوانات تهیه و تولید می شود. استئاریک از اسید های چرب اشباع شده محسوب می شود و با نام  آیوپاک اوکتا دکانوئیک اسید نیز شناخته میشود. برخی از کاربرد های اسید اسئاریک عبارتند از: مفید در صنایع؛ پزشکی، تولید مواد آرایشی_بهداشتی، شمع سازی، تولید مواد شوینده و لاستیک سازی. این ماده به شکل یک پودر سفید است و فرمول شیمیایی آن C18H36O2 میباشد. از مرسوم ترین اسید های چرب اشباع شده می توان به همین ماده شیمیایی اشاره کرد که در طبیعت پس از اسید پالمیتیک پیدا میشود.

برای نگهداری مناسب از اسید استئاریک سعی کنید آنرا در دمای محیط و دور از مواد اکسید کننده قرار دهید. درست است که اسید استئاریک را یک ترکیب غیر سمی می دانند، اما باید دانست که استنشاق و تنفس گرد آن می تواند بینی، گلو و ریه شما را تحریک و آزرده کند، بنابراین از بسته بودن ظروف این ماده اطمینان حاصل کنید.

برخی از کارایی های اسید سیتریک در صنایع

اگر می خواهید محصولات آرایشی و یا صابون و شامپو های مرواریدی تولید کنید، ترکیب 4 ماده مقابل فرمول آن است: اسید استئاریک، گلیکول استارات، اتیلنگلیکول و گلیکول دی استارات.

این ماده شیمیایی یکی از قوی ترین روان کننده هایی است که در روند تزریق به قالب و زیر فشار قرار دادن پودر های سرامیکی استفاده میشود و کاربرد مناسب آن در این زمینه تایید شده.

از خواص اسید استئاریک، سفت و سخت کنندگی برای شکر، قند، آب نبات و شربت ها و صابون های حمام و دستشویی می باشد.

لازم برای تولید کپسول های آتش نشانی.

پیشگیری از اکسید شدن فلزات.

ساخت روان کننده ها.

تولید پلاستیک.

در پایان خوب است اینرا هم بگوییم که شما به راحتی می توانید در برخی از خوراکی های کاملا طبیعی مثل آووکادو و خاک شیر مقداری از ترکیب اسید استئاریک را بیابید زیرا به طور طبیعی در این مواد خوراکی وجود دارد.

برای خرید اسید استئاریک و اطلاع از آخرین قیمت اسید استئاریک از شرکت سفیر آزما کیان می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

خواص اسید استئاریک برای تولید صابون :

اسید استئاریک ماده ایست که برای تولید صابون هم مورد استقبال ویژه ای واقع شده است. تولید کننده های صابون با افزودن اسید استئاریک، سختی و غلظت سایر مواد تشکیل دهنده صابون را افزایش می دهند و باعث تشکیل یک نوار جامد روی صابون می شوند. در کنار خاصیت سخت کننده ای که این ماده دارد، ویژگی پاک کنندگی و مبارزه آن با باکتری ها هم باعث شده تا استقبال خوبی از آن برای تهیه صابون ها بشود.

این مطلب را از دست ندهید :
تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه چقدر مهم است؟

چرا خواص اسید استئاریک باعث شفافیت دو چندان پوست می شود؟

همه ما به روی پوست بدنمان سطحی از روغن داریم که این روغن ها در مقابل آب مقاوم هستند و برای خلاصی پوست از آنها باید سراغ گزینه دیگری برویم. یکی از گزینه های مناسب برای نابودی آنها، اسید استئاریک است که موجب کاهش فشار سطح روغن روی پوست می شود و در نتیجه آب به آن نفوذ می کند و آنرا از بین می برد و به این شکل لایه روبی پوستی شما انجام شده و شفافیت آن افزایش می یابد.

خواص اسید استئاریک در تولید لوازم آرایشی_بهداشتی مفید است

برای تولید لوازم آرایشی_بهداشتی نیز اسید استئاریک حرف هایی برای گفتن دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.
اولین نکته در مورد استفاده از این ماده شیمیایی در محصولات آرایشی، بهداشتی، استفاده از آن به میزان مجاز و مشخص است که در این صورت قطعا بدون ضرر خواهد بود. این ماده در فرآیند ساخت عطرها به عنوان یک عامل سورفاکتانت و امولوسیون کننده در ساخت آنها شناخته می شود. همچنین اسید استئاریک به دلیل ترکیب تری گلیسیرید هایش، می تواند برای حفظ شکل صابون مورد استفاده قرار گیرد.

عاملی برای محافظت مطمئن از صنایع فلزی

یکی از خواص اسید استئاریک، خاصیت پوششی آن است و همچنین این ماده عاملی برای بازدارندگی پودر های فلزی از اکسیداسیون محسوب می شود. بنابراین برای حفاظت از آهن و آلمینیوم و محصولاتی که حاوی این مواد هستند، سعی کنید از اسید استئاریک استفاده کنید. اینرا هم باید در اینجا بیان کنیم که شما با استفاده از اسید استئاریک موجب عمر طولانی و حفظ کیفیت محصولات آهنی و یا آلومینیومی خود می شوید.

خواص اسید استئاریک و صنعت شمع سازی

یکی از اکتشافات بشر که به 5000 سال قبل بر می گردد، شمع است. ولی تحول اصلی ای که در ساخت شمع رخ داد به سال 1820 برمی گردد که با استفاده از چربی حیوانات، شمع ساخته شد.

بازار جهانی اسید استئاریک در چه وضعتی است؟!

برخی از تخمین ها و پیش بینی ها گویای آن است که این ماده شیمیایی در بازه سال های 2019 تا 2025 با رشد CAGR 5% مواجه خواهد شد. بیشترین مصرف این ماده در جهان نیز مربوط می شود به آسیا، اقیانوسیه و خصوصا کشور های هند و چین.

عوارض جانبی

اسید استئاریک همانطور که از نام آن مشخص است، یک اسید است و می تواند در صورت تماس با بدن، باعث علائمی چون، تاول های جدی، تورم و التهاب پوستی، خارش و قرمزی و در برخی از مواقع خاص باعث پوسته شدن پوست می گردد.
این ماده شیمیایی همچنین برای محیط زیست هم مضر است و بخصوص باید از محیط زیست آبزیان به دور باشد که ضرر بیشتری دارد. توجه کنید که اثرات زیان بار این ماده شیمیایی طولانی مدت است و می تواند خرابی های جدی ای را حاصل کند.

این مطلب را از دست ندهید :
خرید مواد آزمایشگاهی تبریز | خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی سیگما آلدریچ مرک آلمان در تبریز

کدام قسمت بدن بیشتر در خطر اسید استئاریک است؟

اسید استئاریک به علت خاصیت اسیدی ای که دارد طبعا خورنده بوده و برای بدن بسیار خطرناک است. سیستم های زیر، در معرض خطر این ماده شیمیایی هستند؛

سیستم گوارشی و تنفسی

سیستم ایمنی بدن

سیستم پوششی بدن (پوست بدن)

سیستم بینایی و چشم ها که به نوعی خطرناک ترین قسمت محسوب می شوند.























































اسید سیتریک چیست | خرید اسید سیتریک آزمایشگاهی

سفیر آزما کیان، شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی از برترین برند های دنیا

با تشکر مجله دانش شیمی و تیم پایان نامه من

با ما در تماس باشید : 09357007743

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *